söndag 15 januari 2017

Malmö - Island

Tjena allihopa, nu var det min tur att uppdatera er i bloggen! ;)

Jag heter Andrée Michelsson och är ute i mitt första år som utlandsproffs. Jag flög till Island den 28 augusti och ända sen dess har det varit full rulle för mig. Jag bor i en liten basketstad med drygt 1200 människor som heter Stykkisholmúr, Stykkisholmúr är den charmigaste staden på Island som många turister kommer och besöker.


Laget jag spelar i heter Snæfell och det är i högsta ligan här på Island. Varför jag valde att spela utomlands som proffs var för att få en erfarenhet inte många får och då gäller det att ta chansen och verkligen leva upp till den. Inget kommer inte vara enkelt i början kan jag säga men det är bara att ligga i och fortsätta att tänka på varför du gör detta och varför du vill det!
Det var väldigt svårt för mig i början från att vara ifrån min familj, utan mammas mat, tvätten och hur min pappa brukade vara på mig efter varje dålig match man gjorde haha. Allt tar sin tid att lära sig att ta hand om sig själv helt och hållet, men det man lär sig mest av tycker jag är sig själv och hur man fungerar bäst. 

Jag har varit här i snart 6 månader nu och jag trivs verkligen. Jag tränar 2 gånger per dag och har aldrig varit i så här bra form i mitt liv, nästan som Cristiano Ronaldo hahah nä jag skoja men det kommer kan jag säga! Det är väldigt tuff träning här, laget kommer alltid 30 minuter innan träningen och kör en high intensity workout med vår assisterande tränare som gör det lilla extra för att ens fysik ska kunna hålla under en hel säsong. 

Arenan vi spelar och tränar i är jättestor, den har: träningshallar, gym, inomhuspool/utomhuspool, 3 jacuzzis och ett isbad för recovery. Det är alltid packat i hallen på våra matcher och staden är verkligen mycket för sport. 

Här är ett litet klipp hur allt från arenan till mitt hus ser ut! :)






Det har gått rätt bra här för mig då jag startar på PG positionen i mitt lag. Ligan är väldigt tuff här med många atletiska amerikanska guards samt många erfarna spelare, skulle nog säga att den är mycket lik svenska basket ligan. 

Hoppas att det har varit en motivation för er att jobba ännu hårdare än förr, för att det ger verkligen resultat och det kommer alltid vara tufft ibland men det är som sagt att bara ligga i med det och fortsätta köra! Se till att verkligen uppskatta alla som lägger ner den tid på er och bryr sig om er. Visa kärlek för Malbas för att det är en suverän organisation och de vill verkligen er gott!

Så, vi ses på opengym i sommar för er som vill ha lite stryk i 1on1! ;)











Inga kommentarer: